Voorwoord 5 mei 2024

ds. Rianne Noordzij

Zondag 5 mei is de dag waarop we in Nederland het einde van de Tweede Wereldoorlog vieren. We vieren dat we vrij zijn. We leven in een land dat vrij is van oorlog. Ook geestelijk mogen wij vrij leven. Laten we vooral geen gevangenen zijn van onze eigen gedachten. Vrij van allerlei verslavingen, vrij uit de greep van machten die ons neerhalen, zoals angst.

Weeknieuws 5 mei 2024

Zondag 5 mei
10.00 uur Oude Kerk       ds. B.E.J.H. Becking, Woerden
10.00 uur Singelhof         ds. M.A.D. Noordzij-Hijweege, dienst voor ouderen

Donderdag 9 mei Hemelvaartsdag
10.00 uur Oude Kerk      ds. M.A.D. Noordzij-Hijweege

Van de Kerkenraad

Als u geen papieren Op Weg exemplaar meer wil ontvangen en voortaan de Op Weg digitaal leest, geef dan eenmalig per mail bij de scriba aan om welk adres het gaat.

Inspiratie & Bezinning – mei 2024

Om te beginnen……    “Licht en wijsheid, vuur en sterkte. Kom o, kom, o, Heilige Geest”                                                 Vertaling van het Taizé-lied “Veni Sancte Spiritus” Van 40-dagentijd naar 50-dagentijd. Na Pasen zijn we, via de Hemelvaart op weg...

Kronen Poetsen – dinsdag 21 mei

Het is weer tijd om aan de slag te gaan met het poetsen van de kronen.

Wij zoeken dus behulpzame dames én heren die ons willen helpen.
Vele handen maken niet alleen licht werk, het is ook nog eens een stuk gezelliger!

We willen om 9.00 uur starten, voor koffie/thee met wat lekkers wordt gezorgd.

Kinderkerk – Rooster mei

Ook voor kinderen kan de Bijbel een bron van inspiratie zijn. Tijdens Kinderkerk helpen wij om deze verhalen met kinderen te delen.

Voor elke week is er een nieuw Bijbelverhaal met werkvormen, liedjes, gebeden en andere activiteiten. Ook bieden we nieuwe, verrassende vormen om met kinderen het leven te vieren.

Groene Kerk, Groen Geloven – Mei 2024

Open avond 23 mei 20 u Oude Pastorie

Voelt u zich ook wel eens ongemakkelijk aangesproken door de groene tegeltjes wijsheid of de ideeën en tips? Bent u sympathisant of juist criticus? Hoe kunnen we in respect voor elkaar om gaan met verschillen in denken? En daar nieuwsgierig naar zijn?

Tweede onderwerp is de invulling groene kerk in het volgend seizoen.

Derde zaterdag van de maand: brei- en kledingrepareercafé