KInderkerk – augustus rooster

In de zomer lezen we verhalen uit het evangelie van Marcus. Het zijn verhalen waar beweging in zit. Zo stuurt Jezus zijn leerlingen op pad om Gods koninkrijk te verkondigen, later varen ze in een boot over het meer en komt Jezus over het water naar hen toe. We horen ook hoe Jezus naar Tyrus gaat, waar hij een bijzonder gesprek heeft met een vrouw die om hulp vraagt. Tussen de ‘reisverhalen’ zijn er ook verhalen waarin mensen tot rust komen.

Voorwoord

Wandel met God
“En Henoch wandelde met God, en hij was niet meer, want God had
hem opgenomen.” (Gen.5, 24 NBG51)
Of je nu wel of niet meedoet met de grootste wandelprestatie ter wereld, de Nijmeegse
Vierdaagse, toch ben je een wandelaar. Iedere dag kun je kiezen wie er naast je loopt in je
leven. Een hemelse wandeling is gegarandeerd.

Het Woord is aan Ds. Wim de Ruyter

Vakantie

De vakantieperiode nadert. Veel bedrijvigheid wordt afgeschaald. De scholen zijn gesloten. En velen verblijven in deze periode kortere of langere tijd elders. Vakantie moet immers gevierd worden.

Het woord vakantie is verwant met het woord vacant en vacature. Er is een leegte die op een invulling wacht.

Eerste Jongerenbijbel uitgereikt op EO-Jongerendag

‘Bijbellezen verandert je leven – want in de Bijbel kun je Gods stem horen. Deze Jongerenbijbel helpt je daar extra bij. Dus ga hem lezen en laat je inspireren.’ Met deze woorden gaf directeur Rieuwerd Buitenwerf van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) op de EO-Jongerendag het eerste exemplaar van de NBV21 Jongerenbijbel aan de 15-jarige Sophie.